Діагностика системи рульового керування

1Стратегічно важливий вузол кожного автомобіля - це рульовий механізм, що використовується для зміни напрямку руху транспортного засобу. До складу рульового управління входить рульовий механізм та привід. Кермові механізми поділяються на 3 види: гвинт-гайка, рейка-сектор та черв’як-ролик.

Від функціональності та справності рульового механізму залежить не тільки безпека транспортного засобу та пасажирів на дорозі, але і можливість повноцінного керування автомобілем. Саме з цієї причини потрібно регулярно здійснювати діагностику рульового управління, що дасть можливість вчасно виявити потенційно небезпечні моменти та вжити заходів щодо їх усунення.

Різкі повороти керма під час руху авто та швидке водіння по бездоріжжю сприяють передчасному зносу вузлів рульового управління. Першими не витримують рульові тяги – в них з’являється люфт. Виникнення люфту рульового управління – найбільш поширена неполадка, з якою стикаються наші фахівці при діагностиці рульового механізму. Якщо вчасно не усунути неполадку з’являється підтікання в гідравлічній системі. Тому під час здійснення огляду перш за все необхідно приділяти увагу виявленню саме цієї несправності. Естакада (спеціальна оглядова яма) допомагає дуже швидко діагностувати наявні проблеми при зовнішньому огляді деталей та вузлів, які є основними елементами системи рульового управління.

Початкову діагностику рульового механізму слід розпочинати із огляду переміщення пальців наконечників тяг вздовж осі, що має становити один-півтора міліметри. Поступове повертання керма по черзі в різні сторони допомагає визначити, чи наявний зайвий вільний хід у шарнірах рульових тяг. Сучасне обладнання та діагностичні прилади є незамінними помічниками наших висококваліфікованих спеціалістів при визначенні люфту. Одним з таких приладів є динамометр-люфтомір.

 rulevoj 1

Другою важливою складовою при діагностиці рульового управління, окрім визначення люфту, є перевірка зазорів у шарнірах рульових тяг та зазору у підшипниках рульового черв’яка у відношенні до колонки. У зв’язку з тим, що переважна більшість сучасних автомобілів мають гідропідсилювач рульового управління (сприяє полегшенню керування транспортним засобом), важливо, щоб він був справний та працював безперебійно. Це досягається в основному за допомогою постійного контролю за рівнем масла у бачку та рівня тиску, що створюється насосом під час роботи силового агрегату.

Третім важливим елементом при здійсненні діагностики рульового управління є обов’язкова перевірка надійності та міцності кріплення колонки. Для перевірки необхідно потягнути кермо автомобіля на себе. Якщо під час цієї дії відбувається зсув в напрямку осі, то потрібно додатково перевірити кріпильні болти та, вразі необхідності, підтягнути їх. Для підтримки безперебійного функціонування рульового механізму необхідно постійно стежити за справністю захисних чохлів кульових шарнірів рульових тяг. Захисні чохли призначені для підтримання чистоти всередині шарнірів, тому якщо в них виявляться розриви чи тріщини, наші фахівці обов’язково їх поміняють.

Основні несправності рульового управління:

  • ускладнене повертання керма; при повороті керма чути звуки клацання;
  • під час повороту коліс кермо повертається із заїданнями та ривками;
  • в нерухомому стані транспортного засобу прослуховується стук при погойдуванні керма;
  • під час обертання керма колеса реагують із запізненням – відчувається вібрація керма, рульове колесо має люфт;
  • прослуховується гул з-під капоту під час повертання керма в нерухомому стані авто;
  • кермо тягне вліво/вправо (в одному напрямку рульове колесо обертається важче, ніж у зворотному);
  • різке зниження рівня рідини у бачку гідро підсилювача керма.

Своєчасне та якісне технічне обслуговування на базі нашого автосервісу дає можливість вчасно діагностувати несправність системи кермового управління і здійснити весь необхідний ремонт.